Sveaskog igen

 Ja nu är ni skyldiga mig mycket ni på Sveaskog. Trampade givetvis snett i en av era djupa hjulspår inne på min före detta gräsmatta. Skulle ta lite bilder av hönsen som ju fick komma ut för första gången för i år. Restriktionerna för fågelinfluensa släpptes nämligen i dag.

Kameran troligen trasig och jag fick själv riktigt ont. Lös problemet nu! NI har kört på MIN gräsmatta och ERA träd har fått tas ned från MITT tak! Och skadorna har ni hittills struntat fullkomligt i! Skäms!

Hönsen blev dock glada att få vara ute, lite chockade i början men sedan sprätte dom runt som dom skall. Visst är nya tuppen stilig? En renrasig Ayam cemani. Och nu ligger det ägg efter honom och hönsen i kläckaren. Om 21 dagar vet man om det var för tidigt att ta kläckägg eller inte.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Omsorgens dag i Skara

  Missa inte omsorgens dag 30 maj - Skara kommuns startsida Nej den skall jag inte missa.