Vilt

När Sveaskog gjort gräsmattan till puckelpist med sina djupa spår så tar naturen över. Just dessa är väl ok, värre med jättelokan som brände hål i mitt ögonlock.


 Fläsk-Otto har fått en konkurrent tydligen, en hispig sådan. Jag gillar inte när dom är nervösa för då kan dom bli luriga.

Och tredje huggormen för dagen var en tjej. Gick inte så nära att jag kunde se om det var "den gamle" som jag tror är mamma till Fläsk-Otto men hon var inte så skraj så det skulle kunna vara hon. Hoppas det.

Och så plingade det i telefonen, utbrott från en av solfläckarna. M 3,43 för dig som vet vad det innebär. Nedan en liten vacker filmsekvens på solfläckarna när dom roterar in mot vårt synfält.

https://www.youtube.com/shorts/mLcyoFvLPKc

Då var duvorna tillbaka i duv huset och man hoppas på att inget mer sker där ute. Bara utegården kvar och den måste jag ha hjälp med, i alla fall få upp en stolpe, sedan klarar jag nog resten.

Vaktelkycklingarna verkar färdigkläckta, det blev 14 st. Dom är stora som humlor och ofantligt söta.

Hönskycklingarna växer och har verkligen kommit igång ute i sitt hägn också, dom sover inne i sin koja och hittar mat och vattenskålarna på egen hand nu. Skönt.

Erbjudande om samåkning till fly-in på Kattleberg när man skall till läkaren i morgon, en Lördag, vilken krock! Surt!! Inte ofta jag skulle kunnat vara lite social, otur! Nu ska jag göra kvällen för djuren, lägga mig tidigt och upp i ottan för morgonrundan och sedan läkarbesöket. Vore ju bra att få ordning med panikångesten, skakningarna och muskelutmattningen. Kanske är ren utbrändhet efter alla hemskheter från kommunens sida?

Avslutar dagens blogg med lite bilder från facebooks minnesbilder som poppar upp. Redig schäfertik, duktiga draghundar och ett knippe exteriört och mentalt högklassiga leonbergers som jag på olika sätt förlorat både pengar och avel på. Allt till följd av kommunens agerande. Mer detaljer om det skall jag försöka sammanställa ordentligt och överskådligt när jag hinner. Det gör ont i mig bara att se dom och veta vad som skett.






Och så en lite udda händelse bara sådär i all hast, en jordbävning på grönland: Iris Seismic monitor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Omsorgens dag i Skara

  Missa inte omsorgens dag 30 maj - Skara kommuns startsida Nej den skall jag inte missa.