Safflor


Odla safflor sa dom, det blir kul sa dom. Jag satte ett gäng för att testa, la dom djupt. Sedan blev det frost och jag trodde inte dom skulle klara sig. När frosten försvann lyfte dom på locket och sa hej! Här är vi!

Dom verkar mer vilda än tama dom där men härdiga var dom ju tydligen. Ska bli intressant att se hur det går sedan. Safflor är en foderväxt som passar utmärkt till mina duvor, höns och vaktlar.

Nu hoppas jag bara att jag kan få odla där jag ska, att gräsmattan blir återställd så jag kan flytta bort pallkragarna där dom skall vara, runt kanten på tomten.

Jag har satt vit hirs och röd sorgum också, även det är foderväxter till fåglarna. Tänk vad jag fått lägga extra pengar på att köpa mera foder bara för att jag inte kommit åt odlingarna.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Omsorgens dag i Skara

  Missa inte omsorgens dag 30 maj - Skara kommuns startsida Nej den skall jag inte missa.