Krångel

 Har försökt lösa gräsklippningen sedan tidigt i morse. Helt omöjligt. Egen gräsklippare, bränsleblåsan söndertuggad av möss trots nyinköpt och ditmonterad, söndertuggad igen. Lånad gräsklippare, startar inte, lånad besningrästrimmer, startar inte, lånad eltrimmer, saknas snöre, min egen trimmer har fått batteriet kortslutet. Älla dessa maskiner står här ute och hjälper till att skämma ut mig när bekanta flyger häröver och eventuella som skulle komma på ideen att komma hit. Bilen troligen inte laglig nu, kan inte åka och skaffa något, orkar inte forska i vad som skett med Skatten som kommit tillbaka, har inga pengar, hungrig.

Vore det någon annan så skulle det bara varit att starta skiten och vara klar med både gräset och kanterna nu.

Har rivit upp en del grästuvor runt kanterna i alla fall och försöker ta saxen runt rabatterna. Har många timmars jobb som skall göras men får jobba några timmar extra innan. Kommer bara mer och mer efter med alla nödåtgärder också. Så nu hoppas jag skadeståndet som skall komma i veckan är väl tilltaget. Är ju så att gräsklipparen och min egen trimmer trots allt skulle stått inne där det nu är omöjligt på grund av fuskbygge och annat hysteriskt otroligt idiotiskt.

Ny koja sönderblåst och sönderregnat, massa arbetstid och material bortkastat. Allt för att ni kastat viktiga papper så inte stormskadorna kunde åtgärdas direkt, då blir det nödbyggen och innan dom ens är klara är dom borta igen. 

Tur man gjort av med nästan alla hundar så det inte blivit ett djurskyddsärende också, att man kan ha tomma hundgårdar till försäkringsbolaget gjort sitt i alla fall.

Fixar det sista hos djuren så allt är bra för i dag så går jag och lägger mig, behöver sova ikapp efter tortyrveckan som varit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Omsorgens dag i Skara

  Missa inte omsorgens dag 30 maj - Skara kommuns startsida Nej den skall jag inte missa.