Panik som vanligt

 

Jag har precis kommit in efter mitt dagliga tortyrarbete ute.

Plocka rent i hundgårdarna och städa hos fåglarna, byta vatten och ge dom fräsch mat är normalt inga problem. Allt här är upplagt för att det skall fungera smidigt och rutinen har jag ju.

Men med dom flesta skor och kläder kastade eller inkörda till kommunen för att dom skall ta tag i försäkringsfrågorna är det inte lätt. Plast tofflor, kjol och högt gräs efter regnet där man blir genomblöt, kall, bränner sig på nässlorna och sticker sig på tistlarna vart man än går.

Alla gräsmaskiner trasiga, kommunen har påfört mig gigantiska utgifter på sådant som inte ersatts av försäkringarna och nu går som utgift till kronofogden och avbetalningar utöver kronofogden, vilket i sin tur inte räknas som utgift varför jag inte ens har existensminimum och därmed inte kan få omsorgsstöd.

Varmvattensberedaren som frös sönder på grund av det oisolerade fuskbygget som kommunen lurade på mig är en av dom stora utgifterna per månad. Tre bredband, varav ett är mitt eget är en annan sådan orättvis sak som inte utretts och dessutom kenneln/företaget totalt krossat, mao ingen inkomst. OCH alla kostnader för kenneln (nu som hobby enligt vad kommunen tycker) får betalas från min minimala sjukersättning, som jag ju inte ens har existensminimum kvar av.

Fiffigt va?

Ett kvalificerat sätt att förfölja en människa, en person ligger bakom det mesta och jag kommer kämpa tills sista blodsdroppen för att ordna så att denne människa inte kan sitta på rumpan och ta ut lön för att kunna missbruka sin ställning i kommunen för att trakassera folk på detta viset.

MEN

Jag har ju varit iväg och parat min schäfertik, hon är den enda avelshunden jag har kvar nu. Resten är ute hos fodervärdar och dom kommer inte användas i avel innan läget är stabilt här. Jag kan ju inte köra in andra människors hundar med valpar och allt till kommunhuset om det blir krig här... Och hoppas slippa det med min egen tik också givetvis. Men blir det inte ordning med kommuntrasslet innan hösten så får det bli så att jag överlämnar allting med buller och bång till kommunen. Då har jag samlat såpass mycket material och inspelningar så dom lär nog få problem att förklara vad dom pysslat med.

Min schäfertik Mriya och hennes valpar

Mriya gick över tiden med sin förlossning, på kvällen i förgår bäddade hon och såg ut att göra lite krystförsök. Det kom aldrig igång så på sen natt/tidig morgon började jag leta veterinär.

Skara djursjukhus var stängt, ingen jour. Vara stängt, hänvisade till Alingsås. Alingsås kunde inte ta emot på grund av högt tryck.

Jag fick en tid för ultraljud i Vara. Hon hittade ett hjärta som slog sakta. Jag blev hemskt ledsen och förtvivlad. Ett enda liv där inne, som var på väg att dö. Akut kejsarsnitt blev rekommenderat av veterinären där inne. Och dom lyckades få en tid för mig i Alingsås. Iväg bar det, regnet öste ned så det dånade i bilen och vindrutetorkarna gick på högvarv, e-20 var fullt vatten i spåren i asfalten och jag fick försöka klättra lite utanför spåren så gott det gick. Väl framme i Alingsås blev det dramatiskt. Ett kejsarsnitt tar inte jättelång tid. Men när det gått en och en halv timma började jag förstå att det inte var så bra.

Då hör jag ljudet av kalla schäfervalpar.... Det där speciella gnället av missnöje när man är kall och blöt och nyfödd. Jag hörde ju att det var fler. MÅTTE detta vara Mriyas valpar jag hör, så det inte är andra valpar i ett annat rum bredvid...

Dörren öppnas och in kommer en glad och trevlig person med en plastlåda full av valpar! Mriyas valpar!!!

TIO STYCKEN! TIO!!

 

Några är små och klena men hänger i. Jag stödmatar med Royal Canins tikmjölksersättning och önskar att jag haft all får och getmjölk samt gammaldags mjölk (Arlas lantmjölk) som blev förstört i samband med att frysen gick sönder. (Likaså där, hade rätt till ersättning men god man gjorde inte rätt så jag fick inget för vare sig mjölken eller all mat.)

 Så mycket pengar förlorat i onödan


Mriya och hennes små


Billiga madrasser från second hand är bra att ha så man kan bygga en valp/hund/människolåda


Vaktlarnas nödbur som jag byggde till dom när det började dra ut på tiden med kommunen och alla turer kring kastad bokföring och felhanterade försäkringsfrågor. Halva framsidan är en egen grind som öppnas uppåt. Superbra när man ska rengöra där. Men när alla står där framme och vill ha frukost och man skall öppna är det inte lika kul! Man drar sig för att hämta äggen också, även om ägg nu är min huvudsakliga föda när kommunen slukar större delen av min sjukpeng och har krossat företaget. 

Men jag kämpar på än så länge i alla fall och saken skall verkligen göras känd!

Mycket på gång nu med den saken trots allt så det håller modet uppe.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Omsorgens dag i Skara

  Missa inte omsorgens dag 30 maj - Skara kommuns startsida Nej den skall jag inte missa.