Skakigt

 Som vanligt skakar jag vid alla nödvändiga kontakter med myndigheter. Det är omöjligt för mig att klara av. Till sist klarar jag inte ens att tampas med dom och då har dom ju vunnit striden tycker dom. Fast egentligen har dom bara utnyttjat min sjukdom. Vad fantastiskt det känns då när myndigheten är den som skall hjälpa mig i just min sjukdom. Och istället har ställt till med oerhörd skada. Bara att ta tag i det igen, och igen.. Det är egentligen det enda mitt liv bestått av. Det känns rätt hopplöst men nu har jag till sist lyckats få ordnat med timpris på elen. Från ett bundet skithögt pris som god man fixat, som dessutom inte kunnat ändras till timpris på flera år. Till rörligt pris som ju kan ändras till timpris och nu fick jag till sist igenom timpriset. Vilken kamp, dom ville ju inte eftersom god man bundit priset. Hur skulle detta ha gått om det inte gick att ändra? Klart att en viss överförmyndare har påverkat detta, allt för att ställa till för mig.

Fast nu tar det ett tag innan det börjar fungera, upp till tre månader sa dom. Men skönt ändå att det kommer bli så någon gång under vintern. I dag har jag ju bara pyttelite värme i ett rum, då kan jag ju ha på lite mer och kanske i två rum? Och duscha varmt, visserligen utomhus men dock bättre än nu. Gissa om man skakar om man försöker duscha kallt ute? Har du testat?

Likaså tvätta för hand i kallvatten, det kan du ju försöka nån gång, överförmyndaren i Skara? Ska vi ordna ett studiebesök? Du sa ju att jag bara "hittar på" att jag duschar ute året om. Kom hit och visa mig vart man kan duscha inomhus här? Det finns inte ens vatten indraget mister elak...

Inget besked om någon av försäkringsfrågorna, vare sig med skorsten, brand eller mindre saker som kyl, frys, förstörda kläder eller översvämningen. Alla håller käften, jag betalar.

Tack vare snälla människor har jag i alla fall kunnat ha mat hemma nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Omsorgens dag i Skara

  Missa inte omsorgens dag 30 maj - Skara kommuns startsida Nej den skall jag inte missa.