Tänk..

 Tänk om man hade kunnat få elda i sin järnspis och kakelugnar nu...

Det var hela vitsen med att skaffa detta boendet, att ha ett billigt och enkelt boende. Lågt i tak, litet och välisolerat, mitt ute i skogen.

Istället sitter jag fullt påklädd i sängen, min enda värmekälla nu. Och fryser så jag skakar ändå mellan varven, främst när jag käkat en bit mat, oftast kall.

Allt för att denna förra god man kastade alla papper och ställde till det med försäkringar och annat viktigt här hemma. När Sveaskogs träd föll ville försäkringsbolaget ha kontakt med god man och då gick det som det gick.

Och så överförmyndaren i Skara, som förföljt mig så hemskt med bland annat att befria henne från vite efter att hon gjort sig av med mina papper, likaså ersättningsskyldighet slapp hon.

Jag vågar nu inte ha på värmen här, inte heller spisen med varmvattenkastrullen för disk och tvätt. 

På grund av att den sönderfrusna varmvattensberedaren inte heller gick på försäkringen på grund av godmanstrul. Jag blev dömd att betala en större summa på den och rättegångskostnaden varje månad annars förfaller HELA beloppet till OMEDELBAR betalning vilket medför att dom tar något här, kanske mitt hem.

Jag vågar inte chansa, jag klarar inte fler katastrofer, dom har roffat åt sig nästan allt redan. Och det är bättre att ha lite ström än ingen.

Men jag hoppas det kan bli att jag får juridisk hjälp med detta så fort som möjligt, jag lider verkligen av denna situation.

Vad är detta för rättvisa? Hur kan ett litet gäng kompisar inom Skara kommun få göra allt detta i så många år utan att någon reagerar och går till handling?

I övrigt undrar man vad dom hålls med där i kommunens övre kammare:

https://www.skaraborgslanstidning.se/2022-12-05/chef-ansokte-om-kontaktforbud-mot-anstalld-efter-hot-olyckligt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar