Tappade två vaktlar

 Så himla trist, lyckades tappa två vaktlar när jag gjorde lite underhållsrengörning hos dom. Smärta i tummen (efter fallet i Skara kommuns fuskbygge) gjorde att jag tappade greppet om deras tak när jag öppnade och blev okoncentrerad ett ögonblick, det räckte!

Två for ut, men efter en vild jakt fick jag fatt på den ene. Den är nu väldigt rädd. Den andre får jag väl hoppas jag får tag på. Dom är feta som små kanonkulor så den lär ju klara sig trots kylan, dom går ju knappt inte ens in på natten till skillnad från hönsen.

Utrymmet dom är i är ju egentligen bara ett nödutrymme under tiden branden utreds (vilket inte kommer gå bra då god man kastat pappren). Det blir ju inte som det ska vara trots att dom ju har det dom behöver där, men det blir besvärligt med skötseln för mig.

Precis samma gäller ju dom andra djuren, men nu skickar jag ut hemsidan högt och lågt och hoppas på resultat.

Det räcker ju att EN seriös person som inte blir rädd för varken att gå mot dom skyldige eller bävar för att det är ett omfattande ärende, tar tag i det. Och om inte annat pekar mig i rätt riktning för att få hjälp.

Alternativet är ju att ge upp, bort med djuren och sedan vet jag inte hur det går. Kommunen får väl ta hand om mig som ett vrak istället om det är ett bättre alternativ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Omsorgens dag i Skara

  Missa inte omsorgens dag 30 maj - Skara kommuns startsida Nej den skall jag inte missa.