Nya vädjanden till kommunen/omsorgen/soc

 racy.star@racy.se <racy.star@racy.se>

2023-03-10 08:10

Hej
Nu har vattnet frusit, jag kämpar förtvivlat med byggfläktar och dylikt att få igång det igen. Men det är farligt då det ju finns massa vatten på golvet och det rinner in under varmvattenberedare och annat då tvättstugan ju lutar bakåt. Läckaget ersätts inte av försäkring då det hela är ett fuskbygge, det rinner hela tiden. Bara att pumpen går i ett kostar ju massor....
Högsta punkten på golvet är avloppet. Snälla, snälla ni....
Jag har BETALAT den till er, det fungerar inte som avtalat, jag MÅSTE få tvätta och tvätta mig själv och framför allt, tänk vad mycket extra detta KOSTAR. Snälla förstå, jag är inte skyldig till något av detta. Jag vill ha tillbaka mina utlägg för detta med omedelbar verkan, då kanske jag kan lösa något av det akuta till en början i alla fall. Det är av denna anledning jag fryser dygnet runt också, jag kan inte sätta mig i en situation där jag inte kan betala elen, då det ju blir GALET höga räkningar för tvättstugan.

Snälla jag är desperat, ni måste hjälpa mig!!!!

Mvh Trine Andreassen
 
Ingen tar tag i det och.. Tja... och såhär står det i tidningen i dag, med i beräkningen borde väl vara att dom sparat in en hel del pengar genom att inte stå för bland annat ovanstående. Om det finns fler liknande fall vet jag inte, men såhär är det för mig. Tortyr, skräck och ekonomiskt liknar detta inget annat än bedrägeri.
 
 
 
Uppdatering, svar:
 
 
 racy.star@racy.se <racy.star@racy.se>

2023-03-10 09:16

Men det handlar inte om bistånd ju. Vore det bistånd så kunde jag förstå, men om det handlar om att täcka stora utgifter för fuskbygget så blir det ju galet eller hur? När allt är sålt för att täcka dessa utgifter en tid och dom ändå består då?
Läget är akut, det handlar inte om bistånd utan reklamation eller vadhelst ni vill kalla det för som rättar till alla extra utgifter som slukar mina pengar. Inte bistånd.
Läget är super-akut just nu, detta blir en enorm katastrof om inget görs.
Mvh T rine Andreassen


Mvh Trine

Den 10 mars 2023 09:09:51 +01:00, skrev Susanne Billyson <Susanne.Billyson@skara.se>:

Hej!

Jag kan inte garantera att elräkningarna blir godkända, förrän du lämnat in ansökan med kontoutdrag och alla dina kostnader.

 

Dessutom har du en tillgång i din bil, men du får rådrumstid till den 30 april att sälja den och köpa en billigare. Om du klarar dig ekonomiskt ändå, behöver du naturligtvis inte sälja den, men ifall du blir beroende av försörjningsstöd, så har vi som krav att du säljer bilen. Ifall du har lån på bilen, som är knutet till bilen, så tar vi hänsyn till det. I så fall får du visa underlag på lånet på bilen.

 

Mvh

Susanne Billyson
Socialsekreterare
Tel direkt 0511-326 03
Tel växel 0511-320 00
susanne.billyson@skara.se

 

Uppdatering svar igen:  racy.star@racy.se <racy.star@racy.se>

2023-03-16 08:29

Men sluta nu... Ni vet mycket väl, särskilt du som inspekterat tvättstugan, att det inte fungerar. Färdigställ den eller ge mig pengarna tillbaka för den då. Detta är akut och mycket plågsamt nu.
Mvh Trine Andreassen


Den 16 mars 2023 08:09:58 +01:00, skrev Susanne Billyson <Susanne.Billyson@skara.se>:

Hej Trine!

Socialtjänsten hjälper inte till med att tvätta kläder, utan du får prata med boendestöd och din gode man om dina vardagliga behov. Hoppas det går bra i rätten.

 

Mvh

Susanne Billyson
Socialsekreterare
Tel direkt 0511-326 03
Tel växel 0511-320 00
susanne.billyson@skara.se

https://intranat.skara.se/images/18.326260ab16e362742d016c6/1573650550762/Skara_logo_signatur.png

Skara kommun
Omsorgskontoret
Viktoriagatan 2 A
532 88 Skara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar