Avlämnandet


 Då återstår några dygn fram till SIP-mötet.

Jag är fortfarande utan vatten och inte en käft har hört av sig från kommunen trots att jag skrivit och ringt ett antal gånger.

Dom berörda skulle vara tillbaka vid ett visst klockslag, jag har ringt igen men får inte tag på dom. Jag har bett människorna i receptionen lägga lappar men inget resultat. Mejlen jag skriver får jag antingen inget svar på eller något fräckt om att söka socialbidrag. Vilket man inte får givetvis.

Jag kommer troligen att få lämna mitt hem, om inte kommunen omedelbart åtgärdar alla, eller dom största skadorna dom har ställt till med här. För annars går det inte att bo här. Alla större försäkringsfrågor som dom schabblat bort pappren på, fuskbygget och vattnet måste bli i ordning.

Då skadorna på samtliga byggnader är så omfattande går det knappast att sälja detta innan det är åtgärdat så man kan köpa något annat. Mellanskillnaden kommer bli så stor så huset närmast får ges bort för en ynka summa. Och då står vi där, jag och djuren.

Hela tanken med att flytta hit var att ha ett billigt boende. Hela tanken med att starta kenneln var att ha en liten inkomst och något som gav mig glädje efter alla år av lidande. Och hela tanken med god man var att ha en säkerhet att inget faller ihop om jag får panikattacker som sätter mig ur spel.

ALLT detta har felat, på grund av att Skara kommun lurat mig. Och vad värre är, man försöker dölja vad man gjort genom att "rensa" i dokument. Som tur är har det gått att skramla fram en och annan kopia från annat håll.Och framför allt har dom blivit inspelade när dom ljuger hej vilt om mig, bland annat till varandra, för att påverka graden av rättssäkerhet i mitt ärende.

 Håller på med en filmsnutt, skall lägga den här om det går under arbetets gång, men den är bara påbörjad än så länge.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar