Skakar

 Gårdagens dusch-upplevelse med kallvattnet och sedan sitta inne i kylan för att torka håret har gjort mig sjuk i dag. Planerna för dagen får nog ställas in. Tur jag gjort mig av med dom flesta djuren så morgonpysslet är lindrigt. 

Skara kommun, nu måste ni fixa detta. Det går inte på försäkringen för att det är ett fuskbygge, tydligare än så kan det inte bli. Se till att fuskbygget inte längre är ett fuskbygge helt enkelt.

Trots att elpriset i dag ligger på (just nu193,33) i medel en och femtio så har jag värmt vatten med vattenkokaren istället för att stå ute och elda, jag är helt enkelt för sjuk.

Så nu blir det varmt kaffe till frukost och om illamåendet ger sig blir det även lite ägg (tur man har höns)

Det är nybytt hos alla djuren så jag skall sätta mig i solen och handmata vaktlar och höns och bara försöka njuta en stund.

Det flög sångsvanar häröver förut, jag älskar verkligen ljudet. Det är sånt man får glädjas åt. "Min" övervintrande rödhake har varit framme och ätit och fågelbordet är fullt med koltrastar, blåmes, talgoxe, grönsiska, järnsparv, bofink och bergfink. Mycket glädjande. Det finns numera påsar för 15 kr att köpa på coop, med varierande innehåll av frukt och grönt. Det blir gott till både mig och fåglarna, koltrasten är galen i äpplen. Där fanns en bunt salladslök så det blir gott till äggen sen. Påsarna ger mat för en hel vecka om man har tur och väljer noggrant.

/Trine


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar