Pumpen


Den döda pumpen har nu halats upp från brunnens mörka djup. Nu fattas wire, wirelås och tape så kan man koppla till vattenslang och skarva elsladd och hysta ned paketet på 40 m djup. Sedan har man kallvatten ute i alla fall. Får koka varmvatten ute över eld. Det blir fint det. 

Skarv


Kabelsnärje

Att skara kommuns fuskbygge plågar livet ut mig och min ekonomi och mitt vattensystem står klart. MEN jag har hittat en liten guldgruva vad gäller att få tag på vissa grejer i alla fall! Vevor i Polen. Billigaste pumpen i Sverige kostade 4900 på tvivelaktigt företag. Att köpa från okänt företag i Polen kändes ännu mer tvivelaktigt. Men dom hade en för 940 kr!!!! Jag slog till och på detta priset kördes pumpen hem till dörren, gratis! 

Kanske varar den inte 25 år, kanske strular det vid ev garantiärende. Men vadå? Egentligen skulle kag köpt en till och sålt för 2000 spänn om jag vore av det virket.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar