Dubbeljobb * 2




När man dubbeljobbar får man göra dubbelt jobb sen.

Skulle jag fortsätta med staketet runt odlingen? Oron bryter och bänder i mig så jag fortsätter med skrivelsen istället, finns väl ingen risk att någon tar odlingarna bara över natten? Skriver, våndas, försöker sova lite och går upp vid fem och ser detta..

Mycket möda är lagt på det här och stigen till den grävda brunnen är rent farlig att gå på med alla djupa spår från Sveaskogs maskiner. Hink efter hink dras upp med snöra från brunnen, fyller på i mina två vattenkannor och går tillbaka, vattnar och sedan till brunnen igen. Dag ut och dag in, men det är det ju värt.

Vet inte om det är vits att börja om med odlingen nu, staketet kommer jag inte hinna med för jag behöver sitta med den där skrivelsen hela veckan. Det är mängder med inspelningar som skall lyssnas igenom och skickas in, och allt skall förberedes som för ett barn. Uppställt prydligt med vilke inspelning som skall bevisa vad för det räknar dom inte ut själva. Likaså med alla dokument och mejl. 

Tur man kan hoppas på lön för mödan, nä skoja bara. Klart det är obetalt straffarbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar