Godkänd räddningshund!

 I dag fick jag ett trevligt besked i alla fall. En av mina senaste schäfervalpar, de som inte fick registreras i kennelklubben och blev min allra sista schäferkull. Har blivit godkänd räddningshund.


En tik som placerades för kraftigt reducerat pris i panik för att kunna betala försäkringarna och andra kostnader på resten av kullen.

Tur det, för hon kom till ett gott hem. Resten blev osäljbara och efter ett slagsmål var jag tvungen att avliva ett flertalmed visserligen små men dock skador (ögonkanter bla a) som skulle kräva veterinärvård. Helt otränade i miljö och socialt och således mentalt förstörda. Försäkringarna hann ebba ut under väntan på att kommunen skulle stoppa hela dödsprocessen med kenneln. Själv dabbades jag av utmattning och hundarna kvarvarande valpar i kullen fick ingen miljöträning. Några fler unghundar kunde placeras i goda hem men får aldrig användas i schäferavel på grund av vad kommunen gjorde. Jag kan aldrig heller själv föda upp någon mer kull för de kommer inte kunna registreras.

TACK Skara kommun! GÖR RÄTT för er i detta för kennelklubben tror inte att kommunen kan göra vad ni gjort mot mig, därav att det blivit såhär. INTYGA vad ni gjort så jag kan skicka det till dem, ge mig en OFFENTLIG URSÄKT som jag kan publicera på min kennelsida, ERSÄTT kullarna som skulle varit fram tills nu, och ÅTERSTÄLL all ekonomisk skada som blivit på grund av ert agerande. BÅDE till mig och företaget (som skall återställas i sin helhet) Tack.

Men Grattis till Tyra och hennes duktiga och trevliga ägare som jag inte namnger här av hänsyn. Bara hemskt att inte Tyra kan få sina registreringshandlingar och på så vis räknas som blandrashund trots så himla fina brukslinjer och såklart renrasig schäfer ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Positivt

Möte i dag. Fortsatt beviljad boendestöd och kontaktperson då jag blir så oerhört sjuk fortfarande med muskelsvagheten efter varje panikatta...