Inspärrad!

 Nästan i alla fall. 

Vad är oddsen för att alla tre vägar ut från mig är blockerade samtidigt av tre oberoende anledningar?

Det är nåstan så man skulle misstänka att Skara kommun på något sätt var inblandade om man inte förstod bättre.

Ny vägtrumma på den ene vägen, där det skall grävas ett par dagar och jag skulle få besked om det hela INNAN de grävde av vägen så jag kunde köra om Marum kyrka istället. INGEN hörde av sig om detta. Vägen över marums kyrka är också avgrävd, för nedlggning av elkabel tydligen. Och vägen genom skogen var proppad med traktorer som klippte gräs och grenar. Inte lätt för dem att trixa sig undan för både mig och min hjälp för dagen med starthjälp för min bil. Jag hade ju beställt duvfoder och skulle hämta spån samtidig. Jag hade även beställt och betalt en matsvinns-kasse för första gången på Citygross. Inte mycket pengar att gå miste om men surt när man får betala så mycket till kommunen på fuskbygget så det mesta av min ekonomi försvinner, varje månad.

Nu är det bara att konstatera att det är prio med ett nytt batteri till bilen. Den skall besiktigas snart och behöver ha bort sidostegen då de rostat sönder. Garanterat tvåa på dem. Oljebyte och nya däck bör det också bli snarast. 

Öronmärkta pengar till detta har knaprats av kommunen istället, men nu kommer jag ta i med hårdhandskarna med detta för att få tillbaka pengar så det inte uppstår en tragedi här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Positivt

Möte i dag. Fortsatt beviljad boendestöd och kontaktperson då jag blir så oerhört sjuk fortfarande med muskelsvagheten efter varje panikatta...