Oavlönat heltidsjobb

 Ja så kändes det i dag när jag åter igen slitit med att plocka i allt kaos efter översämningarna i pumphuset. Det gör ont i magen att se så mycket förstörda saker. Men jag vet vem mer som skall få se dem på nära håll. De skall lämnas till kommunhuset så får jag väl en faktura för bortforslingen som de hotat med. Men det kan det vara värt så de som inte är insatta kan få se hur de som är insatta förfar med ärendet. Vore det rätt skulle försäkringsfrågan varit löst nu.

Flera mejl till detta fina folket har skickats i dag då en hel del nu kommer ikapp mig här med skador på grund av det där bygget. Men ingen behagar svara. Läget är ju en smula akut med både det ena och det andra när öronmärkta pengar försvinner i deras gap. Men betalar jag inte så går det till kronofogden och det skulle vara min död. Bygget och allt kring det står ju i mitt namn.

Fint väder var det i alla fall och många avbrott för mys med djuren fick det bli som uppmuntran mitt i det tragiska. Jag har fått se örnar, korpar och stora V med gäss. 

Nu har jag gjort full dag så nu skall jag sova och gå upp tidigt för att fortsätta. Samt även göra egna saker här hemma nu när orken börjar återkomma så sakterliga efter depressionen.

Jag säger bara, ni som inte tror depression är på riktigt, var rädd om er för det vill ni inte uppleva. Det är en fruktansvärd sjukdom som krymper livet till äta, sova och ha ångest över att inte kunna röra sig.

Jag dör hellre än får en ny omgång. Det är dessutom långvarigt i många fall och man har lättare att få det igen när man väl haft det en gång.

Det är stressutlöst och kan undvikas om man har möjligheten att vara sjukskriven och bara ta hand om sig om man börjar få symptom. Jag kämpar ju för mitt liv i en oerhörd stress på grund av det här med kommunen som inte är löst så jag kunde ju inte komma undan på något vis. Men ni som kan, gör det. 

Och ha en bra dag. Njut av det goa vädret dessa sista dagar innan det blir riktigt höstrusk.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Positivt

Möte i dag. Fortsatt beviljad boendestöd och kontaktperson då jag blir så oerhört sjuk fortfarande med muskelsvagheten efter varje panikatta...