När min mamma dog fick jag inte åka och träffa henne

 Nedan kommer mejlet jag skickade för att vädja om detta. Jag kommer inte kunna lägga ut allt just nu utan denna bloggposten får jag ta i några omgångar under dagen och morgondagen, för detta var riktigt förfärligt.

Samma skedde när min mormor dog, när min pappa dog och när min fosterpappa dog. Jag fick inte beviljat att träffa någon av dem. Jag blev beviljad att åka i min fosterpappas begravning, men endast hans begravning.

Om jag fått behålla min pension i fred för kommunen/omsorgen kanske jag kunna åka dit utan att vädja till kommunen/omsorgen om pengar.

Så fel på så många plan! Egentligen oförlåtligt.

Mejlen nedan är dirkekt urklippta och inklistrade här därav det röriga med olikfärgade rutor och annat. Men då ser man ju exakt vad som skrivits i alla fall. Mejlen finns kvar. Och kommer ut på hemsidan med såklart, äntligen klarar jag att försöka hantera detta och få ut hur jag blivit behandlad i detta också. Det känns som ren förföljelse från kommunens sida.


2024-02-25:

Tack för att du kontaktat oss i din fråga! [2024SKC7487]

skara.kommun@skara.se <skara.kommun@skara.se>

2024-02-25  16:04

    Hej!

     

    Tack för att du kontaktar oss!

     

    Detta är en bekräftelse på att vi har tagit emot ditt ärende som fått ärendenummer 2024SKC7487.

    Vi gör vårt bästa för att du ska få återkoppling så snabbt som möjligt.

     

    Vi önskar dig en fin dag!

     

    Med vänlig hälsning
    Kontaktcenter

    Skara kommun
    Södra Kyrkogatan 2
    532 88 Skara
    Tel: 0511-320 00
    Mejl: skara.kommun@skara.se
    www.skara.se

    Behandling av personuppgifter

    Våra öppettider måndag-torsdag 08:00-16:30 samt fredag 08:00-16:00

    Avvikande öppetider 

    Ditt ärende
    _______________________________________________________________________

    Ärendenummer: [2024SKC7487]

    Ärendebeskrivning:

     

    VARNING: Detta e-postmeddelande är skickat från en extern avsändare. Klicka ej på bifogade länkar eller dokument om du inte  litar på avsändaren och kan bekräfta att meddelandet är säkert!

     

    Hej
    Jag fick just nu besked om att min mamma, som visserligen adopterat bort mig och vi inte kunnat ha kontakt. Är döende och får palliativ vård. Jag vill nu ha pengar att tanka för att åka till henne och vara vid hennes sida under tiden. Inge diskussioner, ni vet vad ni är skyldiga mig. Jag kommer inte att ha kvar något när jag kastat månadens pengar i ert slukhål och är INTE ute efter socialbidrag. Jag vill ha pengarna för fuskbygget omedelbart insatta på mitt konto i morgon bitti när ni får detta mejlet. Jag vill även ha ersättning för all extra el, ni får gärna dra till med någon form av schablon efter eget tycke på elen men det skall vara skäligt. Detta är den ende släkting jag känner till och vi har inte kunnat ha kontakt mer än en skräckfylld sådan för många år sedan.
    Jag vädjar till er att vara lite mänskliga, ni har torterat mig genom att fördärva min ekonomi med bland annat fuskbygget, men även vad goda män har gjort. Stress, psykisk sjukdom och fysiska skador har det blivit i tillägg till det ekonomiska. Ständig skräck dessutom. Jag måste kunna få lov att åka till henne och hem för att sova på nätterna samt ta hand om det jag har här hemma och veta att jag inte blir sittande på sjukhuset och inte kommer hem utan att ta av pengarna som dras till räkningarna på fuskbygget, elen och mitt eget som jag betalar på.

    Snälla låt mig få ta hand om henne dom sista dagarna hon har i livet. Pengarna för fuskbygget borde täcka resorna och att ta hand om det hela sedan.
    Mvh Trine Andreassen

    Tack för att du kontaktat oss i din fråga! [2024SKC7801]
    skara.kommun@skara.se <skara.kommun@skara.se>

    2024-02-27  12:13

      Hej!

       

      Tack för att du kontaktar oss!

       

      Detta är en bekräftelse på att vi har tagit emot ditt ärende som fått ärendenummer 2024SKC7801.

      Vi gör vårt bästa för att du ska få återkoppling så snabbt som möjligt.

       

      Vi önskar dig en fin dag!

       

      Med vänlig hälsning
      Kontaktcenter

      Skara kommun
      Södra Kyrkogatan 2
      532 88 Skara
      Tel: 0511-320 00
      Mejl: skara.kommun@skara.se
      www.skara.se

      Behandling av personuppgifter

      Våra öppettider måndag-torsdag 08:00-16:30 samt fredag 08:00-16:00

      Avvikande öppetider 

      Ditt ärende
      _______________________________________________________________________

      Ärendenummer: [2024SKC7801]

      Ärendebeskrivning:

       

      VARNING: Detta e-postmeddelande är skickat från en extern avsändare. Klicka ej på bifogade länkar eller dokument om du inte  litar på avsändaren och kan bekräfta att meddelandet är säkert!

       

      Nu har ni fått pappren där jag vill ha svar på det som står. Jag vill ha ersättning för fuskbygget för det var redan känt från början att det blev felbyggt. Enligt era egna papper som ni kan läsa och som jag skickade kopior på senast. Jag vill ha mina pengar omgående, min mamma har veckor kvar att leva och jag vill åka dit. Snälla ha lite förståelse för detta. Givetvis kan ni vänte med att ersätta mig tills jag är klar med hemsidan och får juridisk hjälp att lösa det här men nu har ni chansen att visa er goda vilja. Läs kopiorna där jag strukit under (och era egna papper med så ni ser att jag inte förfalskar eller hittar på).

      Felet är känt, felet är uppmärksammat av hantverkarna och ni har själva skrivit under på att ha ansvar för att bygget skall bli fungerande.

      Jag ser att det saknas uppgifter om avloppet, detta vill jag omgående ha också i fall jag eventuellt kan sälja fastigheten när fuskbygget återställts till det skick jag lovats.

      Mvh Trine Andreassen

      2024-02-27:
      Tack för att du kontaktat oss i din fråga! [2024SKC7824]
      skara.kommun@skara.se <skara.kommun@skara.se>

      2024-02-27  13:28

        Hej!

         

        Tack för att du kontaktar oss!

         

        Detta är en bekräftelse på att vi har tagit emot ditt ärende som fått ärendenummer 2024SKC7824.

        Vi gör vårt bästa för att du ska få återkoppling så snabbt som möjligt.

         

        Vi önskar dig en fin dag!

         

        Med vänlig hälsning
        Kontaktcenter

        Skara kommun
        Södra Kyrkogatan 2
        532 88 Skara
        Tel: 0511-320 00
        Mejl: skara.kommun@skara.se
        www.skara.se

        Behandling av personuppgifter

        Våra öppettider måndag-torsdag 08:00-16:30 samt fredag 08:00-16:00

        Avvikande öppetider 

        Ditt ärende
        _______________________________________________________________________

        Ärendenummer: [2024SKC7824]

        Ärendebeskrivning:

         

        VARNING: Detta e-postmeddelande är skickat från en extern avsändare. Klicka ej på bifogade länkar eller dokument om du inte  litar på avsändaren och kan bekräfta att meddelandet är säkert!

         

        Hej
        Vad händer med mitt ärende och mina mejl? Tiden rinner ut för mig, snälla hjälp. Jag hör inte ett ljud från någon. 

        Bekräfta gärna att ni fått dem?

        Mvh Trine Andreassen

        Inga kommentarer:

        Skicka en kommentar

        Positivt

        Möte i dag. Fortsatt beviljad boendestöd och kontaktperson då jag blir så oerhört sjuk fortfarande med muskelsvagheten efter varje panikatta...