Så onödig stress, men jag löste det!

Trevligt sällskap mitt i all bedrövelse.
 
Nu har jag gjort full dag igen. Stundom gråtandes och med en bön om att få lov att dö. Skakningar, och illamående och när skakningarna hållit på en stund, en hänsynslös muskelsvaghet. Jag lyckades ordna det jag skulle för fåglarna så allt är klappat och klart för en lång jobbig vinter. En stor ansträngning varje höst. Min envishet kom till nytta i dag för den kan under en kort ansträngning vara starkare än psykiskt dåligt mående och fysisk smärta och muskler som måste övertalas med stark vilja.

Men att göra så har sitt pris, jag vet vad om väntar mig i några dagar nu, fullständig tortyr med muskelsmärtor och brutal trötthet. Samt också rädslan att jag pressat mig så mycket så jag triggat en ny depression.

Nu skall jag ta ett snack med Skara kommun igen i morgon!



Den tillfälliga vaktelburen jag byggde för att husa vaktlarna under tiden som försäkringsfrågan bollades runt av kommunen. Försäkringsfrågan är fortfarande inte löst och det är ganska många år sedan branden i uthuset nu. Där var förvaring av virke och strö på vinden. Hönshus, duvhus och vaktelhus i ena delen, mitt utedass i andra delen och en del med förvaring där jag hade foder, verktyg, värmelampor, hundutrustning, trätrallarna till hundsläpet mm mm

Man får sitta på knä för att mocka här. Det är nät i botten. Längst in får man krypa, ta ett spadtag, backa en bit, försöka vända på spaden med smutsiga ströet utan att det dröser eller spaden tar i fram eller bak och sedan krypa in igen. Det går väl bra under tiden det byggs nytt var tanken men det har fortfarande inte blivit så, inte ens grejerna har jag fått pengar för.

Mysfaktorn med det här precis utanför dörren är dock obeskrivlig. Nu med gyllene, ren spån istället för den brungröna man får mocka ut. Den ene ljusslingan är el, drar försvinnande lite. Den andre är solcellsdriven (små getingar som lampor) så de har ljus på kvällen även om strömmen skulle gå, så främst solen varit framme en stund eller det åtminstone varit hyfsat ljust ute. Solcells-slingan kostade 75 spänn på usch och fusk, jag menar jem o fix. Den är av väldigt hög kvalitet!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Positivt

Möte i dag. Fortsatt beviljad boendestöd och kontaktperson då jag blir så oerhört sjuk fortfarande med muskelsvagheten efter varje panikatta...