Strålande tider och hoppet om fiber

 Rejält dålig i dag, fortfarande skakis och muskelsvag efter Måndagens möten. Och varje gång jag tvingar mig själv att skriva till kommunen så blir det än värre. Men jag måste ju försöka att få ett slut på eländet och inte ge mig. De gräver ned elkablar här och jag frågade kommunen hur det såg ut med ev ritning på pumphusets avlopp så inget händer med det. Inget svar. Jag skickade brevet en gång till men fortfarande inget svar. Nu skickade jag det ännu en gång och frågade om de i alla fall kunde bekräfta att de fått det.

Så hålls det på

Superduperseriöst.

Bra affärsidè, om nåt inte passar och risk finns för klagomål, frågor eller reklamation, strunta i att svara så är saken löst.

Nu är hela min uppfartsväg uppgrävd i mitten och snyggt igengrävd. Däri ligger möjligheten till fiber nu då. Vet inte vad det kostar att gräva in från stolpen till väggen men så länge pengarna går till kommunens alla fel de gjort här så är det ju ingen chans att tänka på något sådant.

Men vadå, världen rasar väl fortare än mitt gamla slaskdike ändå ser det ut som. "Nordlandskungen går mot sin undergång och ingen hjälper honom" står det. Undrar vad som leder fram till det? Spännande eller strålande, det återstår att se.


Sprängd och brunnen telefonkabel (åskan) även telefonen, kyl, frys, övervakningskameror och mina element dog blixtrande sbnabbt den dagen. Och jag väntar fortfarande på besked om försökringen från överförmyndarna, som är tillsynsmyndighet över god man jag hade då och som inte lämnat ETT enda papper/kvitto eller löst detta heller. Med påföljd att det blev brand i ett av elementen.

Ingen svarar på något där heller, vid SIP-mötet vad de inbjudna med kom inte.

Hur sjukt kan ett ärende få bli innan någon gör något?

Jag vidlägger lika gärna dagens mejl, direkt urklippta ur mejlboxen:

Fwd: Tack för att du kontaktat oss i din fråga! [2024SKC37780]
racy.star@racy.se <racy.star@racy.se>

2024-10-09  16:44

    Hej
    Skulle ni kunna svara? Åtminstone att det kommer fram?
    Mvh Trine Andreassen

    ---------- Vidarebefordrat meddelande ----------
    Från: skara.kommun@skara.se
    Datum: 9 oktober 2024 13:55:21 +02:00
    Ämne: Tack för att du kontaktat oss i din fråga! [2024SKC37780]
    Till: racy.star@racy.se

    Hej!

     

    Tack för att du kontaktar oss!

     

    Detta är en bekräftelse på att vi har tagit emot ditt ärende som fått ärendenummer 2024SKC37780.

    Vi gör vårt bästa för att du ska få återkoppling så snabbt som möjligt.

     

    Vi önskar dig en fin dag!

     

    Med vänlig hälsning
    Kontaktcenter


    Skara kommun
    Södra Kyrkogatan 2
    532 88 Skara
    Tel: 0511-320 00
    Mejl: skara.kommun@skara.se
    www.skara.se

    Behandling av personuppgifter

    Våra öppettider måndag-torsdag 08:00-16:30 samt fredag 08:00-16:00

    Avvikande öppetider 

    Ditt ärende
    _______________________________________________________________________

    Ärendenummer: [2024SKC37780]

    Ärendebeskrivning:

     

    VARNING: Detta e-postmeddelande är skickat från en extern avsändare. Klicka ej på bifogade länkar eller dokument om du inte  litar på avsändaren och kan bekräfta att meddelandet är säkert!

     

    Snälla, snälla, snälla ni, vad är det som händer med mitt ärende? Inget svar, ingen återkoppling mitt i både kris orsakat av kommunen samt brådskande fråga i samband med grävmaskinerna här. Kan man verkligen behandla folk såhär illa?
    Jag måste ha svar, det måste ni förstå. Om man gör såhär mot folk så är det ju inte konstigt att folk blir fulla av hat och gör dumma saker? Tur för er att jag är snäll, tänk om jag vore som knarkarna ni satte att ta över mitt förra hem, utan några hämningar?
    Fundera på om det är sunt att kommunen pysslar med både bedrägeri, förtal och sekretessbrott för sedan försöka tysta ihjäl den utsatte?

    Jag behöver ha svar på mina frågor. Tar ni ansvaret om de gräver upp avloppet?
    Mvh Trine Andreassen
     



    ---------- Vidarebefordrat meddelande ----------
    Från: racy.star@racy.se
    Datum: 9 oktober 2024 12:20:31 +02:00
    Ämne: Fwd: Fwd: Fwd: Re: Bekräftelse på mottagna meddelande
    Till: skara.kommun@skara.se


    Hej
    Jag antar att ni har mycket att göra, men snälla min situation är ganska akut. Jag behöver svar.
    Nu har en ny fråga uppstått: De gräver nya elkablar här ute och jag behöver veta vart rören för avloppet går, finns det ritning att tillgå? (Mitt pumphus som kommunen byggde och som jag inte fått full dokumentation på).
    Jag behöver veta detta så fort som möjligt tack.
    Mvh Trine Andreassen


    ---------- Vidarebefordrat meddelande ----------
    Från: racy.star@racy.se
    Datum: 8 oktober 2024 12:10:57 +02:00
    Ämne: Fwd: Fwd: Re: Bekräftelse på mottagna meddelande
    Till: skara.kommun@skara.se


    Hej
    Jag får inget svar? Snälla stressa mig inte mer med detta nu, det är bråttom. Eftersom det tillgår på detta vis och lidandet skall fortsätta (?) så vill jag i så fall att ärendet snarast tas till IVO.
    Mvh Trine Andreassen


    ---------- Vidarebefordrat meddelande ----------
    Från: racy.star@racy.se
    Datum: 8 oktober 2024 09:14:33 +02:00
    Ämne: Fwd: Re: Bekräftelse på mottagna meddelande
    Till: skara.kommun@skara.se



    Hej, vill påminna om att svara snarast. Jag vill även ha minaexterna hårddiskar med inspelningar tillbaka nu, jag avser skicka dem vidare. Kopiera gärna inspelningarna till egen dator och låt originalen vara kvar.
    Jag sitter i klistret nu på grund av alla dessa utgifter som kommunen ställt till med. Så länge detta sker varje månad så klarar jag mig inte. Vänligen ta hänsyn till detta och gör något åt det. Situationen just nu är allvarlig och nu kommer vinteren. Hur blir det med elförsörjning till det oisolerade fuskbygget? Skall jag åter igen sitta utan värme inne hos mig själv för att fuskbygget slukar el? Är det skäliga levnadsvillkor? (SOL) eller goda levnadsvillkor? (LSS).
    Mvh Trine Andreassen


    ---------- Vidarebefordrat meddelande ----------
    Från: racy.star@racy.se
    Datum: 7 oktober 2024 11:56:53 +02:00
    Ämne: Re: Bekräftelse på mottagna meddelande
    Till: Ska Omsorgen <omsorgen@skara.se>


    Hej
    Vad bra att det är mottaget, nu vill jag ha besked snarast. Jag behöver inte skicka om det som jag förstår eller?
    Mvh Trine Adreassen

    Den 7 oktober 2024 08:20:30 +02:00, skrev Ska Omsorgen <omsorgen@skara.se>:

    Hej

    Omsorgsförvaltningen har tagit emot dina meddelande.

    Meddelande har skickats vidare till handläggare Susanne Billyson, telefon 0511-326 03

    Telefontider är 09.30-10.30 Du kan också besöka omsorgskontoret alla vardagar mellan 13-15.

     

    Mvh/

    Ann-Charlott Ahlm


    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar

    Positivt

    Möte i dag. Fortsatt beviljad boendestöd och kontaktperson då jag blir så oerhört sjuk fortfarande med muskelsvagheten efter varje panikatta...