Slit i onödan

 Slitit sedan strax efter sex i morse. Försökt få ordning på det tillfälliga hönshuset men har nu på kvällen fått ge upp. Jag får inte diska, städa, jobba, klippa gräs osv osv för alla dessa tidskrävande jobb som egentligen skall skötas av fackfolk från försäkringsbolaget. Det slutade att jag gråtandes fick slingra mig in genom den trasiga grinden, surra fast den med ett snöre, försöka fånga vettskrämda höns, knyta upp snöret försöka ta mig ut med en hand, lyfta på grinden som ju fastnar i dörrstocken eftersom en del av grinden helt enkelt gått av. Fästa grinden med ett annat snöre och sedan gå iväg med skrikande höns till en av mina hundgårdar. Där får dom stort och bra och tillgång till ett stort hundhus med plats till två-tre stora hundar. Helisolerat med två extraisolerade hundkojor med öppningsbart tak finns där inne också. Kommunen skall få sanera hela bygget sedan när det blivit fullt av hönsskit. Inte för att jag inte tänker städa men hönsskit skall där inte vara alls egentligen. Dom har värmelampa där inne nu i natt och fårtt massa halm och mat så nu hoppas jag dom finner ro. Kan ni som härjar med mina papper där inne på kommunen finna ro i natt? För varje dag plågar ni både mig och djuren helt i onödan, kan ni inte bara sluta nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar