Mina egna

 Det var inte populärt att bara gå med en och en av systrarna yster. Yyyyyl! sa den andre som fick vänta hemma. Men tjejer, matte har ont i rygg och nacke efter smällen och ni behöver öva på att inte vara beroende av varandra. Filmade bara med mobilen, borde egentligen ha tagit med kameran och plåtat dom nu i solen men nu blir det rättegångsförberedelser hela eftermiddan. Alltid bättre att göra onödigt jobb som andra ställt till med än det egna man vill göra...Tjatar jag om det nu igen? Ja fy på mig, men det får ni ta bara

Hoppas kunna få till en röntgen på dessa så man kan ta en kull till sommaren och rädda sina gamla blodslinjer som jag jobbat med i över trettio år. Men när kennelkontot är tömt av kommunen (ja alla nödåtgärder här räknar jag som direkt knutit till dom kastade pappren) så får man slita blod för att få till sådant nu för tiden. 

Och efter att jag skrev allt ovanstående öppnade sig möjligheten att göra röntgen på dessa två tjejer så snart jag får en ledig tid hos röntgande veterinär, troligen Partille djurklinik. Vad underbart!!!!!!!!!

Om allt går väl blir det kanske grönlandshundvalpar till våren/sommaren. Fast allting hänger ju på hur det går med rättegången givetvis, men det får man väl tro att det skall gå bra, konstigt annars



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar