En deadline gjord

 En himla massa tid ödslat på Telia och att dom vill ha betalt för TRE bredband. Vilket snärje att lyssna igenom inspelingar i mängder och skriva ihop saker till Tingsrätten ang detta. Tur man varit klok nog att spela in i alla fall. Fortfarande smärtor i musklerna efter muskelutmattningen jag fick, och blev bokstavligt golvad av. Men inte så konstigt efter föra veckors konstant skakande. Vilket lidande, bara för att hämnas på mig med den där förvaltar-grejen. Jag hade inte behövt vara så rädd, för enligt advokaten skulle det ju inte ha en chans att gå igenom. Det fanns inte ens ringaste chans ju. Han sa flera gånger att han aldrig sett något liknande och att det var ett "fult drag". Så när man vet anledningen, att dom ville bunta ihop mig och ta alla bevismaterial med detta som svepskäl så känner man sig inye kaxig kan jag lova. Vilken skräck, dag som natt.

Nu är yttrande mot Telia klart, yttrandet mot kommunen klart och nu vankas yttrande mot kommunen fas två till länsstyrelsen. Ja du store tid, tur man har lite hjälp på tråden annars skulle jag inte klarat detta. 

Besked från kommunen ang fuskbygget att de inte har något besked kom en gång till nu... Man undrar..

Besked från kommunen ang kastade papper och försäkringsfrågorna kom också för andra gången, att de jobbar på så fort de kan... Man undrar igen...

Jag har knackat is från kärren i flera dagar, med mina smärtor är det besvärligt även om det blir bättre sakta men säkert. Det går inte att öppna huven till förvaringen av foder och strö pga all is som sitter bergfast. Så nu är det foder i hallen igen, bra tycker mössen

Och vore det inte för kastade papper så vore ju uthuset i ordning nu så slapp man bekymren med både kärran och mössen i hallen.

Det står nu tre fläktar och dundrar i det oisolerade pumphuset. Så glägligt nu när strömmen kostar fantasisummor!

Och det förhalas och förhalas från kommunens sida. Men HALLÅ! Jag har betalat för ett fuskbygge som tippat bakåt, är felbyggt och oisolerat och dessutom inte ens klart... ge er nu, jag måste kunna få reklamera detta!

Nu ska jag börja leta upp Sveaskogs-inspelningarna också så får man gå till doms mot dom också, jag hinner inte ha ett liv

Grissvål är gott sa vråken



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar