Nöd och åter nöd

 Nödlösningar för nödlösningar. Haha det är verkligen skrattretande vilket extrajobb man får av att ha nödlösningar. Helt färdig efter denna dagen och fortsättning följer i morron. Nu såg jag en vessla förut precis bakom vaktelgården. Och just för att vaktelgården är en tillfällig nödlösning under tiden det trasslas med försäkringspapper så blir jag ju såklart livrädd att den skall komma in och döda vaktlarna. Dom dödar alla om dom väl kommer in. En vaktel flög ut i går då det högg till i tummen precis när jag lyfte på locket till deras lilla hus för att plocka ägg. Bara ett ögonblicks ouppmärksamhet var nog. Men senare på kvällen fick jag i alla fall tag i henne. Mycket letande, vakande och spårsökande men till sist så. Det är en mardröm att städa hos dom men är noga att det blir gjort. Inte har jag fått tillbaka min grep heller. Hönsgården ser förfärlig ut nu med taket som hänger åt alla håll. Det är bara skyddsnätet i plast som hänger men det var för att få bort snön på det. Det fick hänga kvar tills i morron då det ju skall komma mer snö och hönsen ändå är inne. Och så det här med vattnet.... Jösses... Orkar inte ens berätta allt, men med eld kan man i alla fall få vattenutkastet utanför att vakna till liv. Men duscha och tvätta kan man inte för allt annat är fruset. Även tvättmaskinen. Får väl se hur mycket som gått sönder sedan. Men ALLT som skadats vet jag precis vart det skall ta vägen i alla fall. Tummen värker (skadad i fuskbygget och fortfarande inte läkt efter drygt ett halvår), gör ont att vrida ur vattnet på tvätten när man tvättar för hand så det är mycket lidande bara för att dom förhalar och krånglar med reklamationen.

Nu ska jag måla nån halvtimma och försöka ta det lite lugnt innan jag nattar


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Omsorgens dag i Skara

  Missa inte omsorgens dag 30 maj - Skara kommuns startsida Nej den skall jag inte missa.