Vatten!!

 Efter många timmars intensivjobb med eldande och övervakad specialuppvärmning med diverse riktade fläktar kunde jag äntligen få igång vattnet! Så härligt! Men det lär ju bara vara några dygn. Så jag passade på att tvätta. Jag tvättar för hand ute i plastbaljor och med den skadade tummen klarar jag tyvärr inte vrida ut kläderna ordentligt. Därför måste dom hänga ute. Men bättre än inte ha rena kläder i alla fall. Några paltor tar ett antal timmar men nu är det klart, puhhh. Det vill säga att morgondagens beklädnad lär vara begränsad men i övermorron så.. Jag behöver inget gym-kort just nu i alla fall. En dusch blev det också. Jag brukar inte önska folk ont, men i det här fallet måste jag erkänna att damerna som satt mig i denna situation med fuskbygget borde få sig en hel månad med utomhus-duch, utomhus-tvätt (med värk i sin högertumme) och ett panikartat slit för att ens få lov att göra allt detta, annars får dom inte vare sig duscha eller få rena kläder. 

Min verklighet sedan över trettio år tillbaka.... och ibland ren tortyr

Avloppet lär ju vara fruset till i vår antar jag, så det blir detta kämpande för att kunna duscha och tvätta mellan vattenfrysningarna. Tjoho, livet leker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Omsorgens dag i Skara

  Missa inte omsorgens dag 30 maj - Skara kommuns startsida Nej den skall jag inte missa.