Skadad


 

Ja så kan det gå när man försöker jobba mellan skrivelserna. Just dessa skrivelser, som ju är min ende chans till att rädda mitt liv, ger mig svåra panikattacker. Det är precis därför jag sökt hjälp med att kunna hantera dom. Fått hjälp, hjälpen har fått betalt men tycker nu att han inte har tillräckligt betalt för att göra skrivelserna. Så vad gör man?

Jobba med dom så länge det går, när attackerna kommer (med skakningar och tårar till en början) så får jag avbryta. Då kan jag ägna mig en stund åt mitt eget jobb alternativt någon av alla extrajobb med nödbyggen och nödåtgärder (som blivit följden av kommunens agerande och som jag ju gör skrivelserna för att kunna återställa). Rundgång..

Men går man ut och jobbar medans en attack är på gång så kan skakandet och gråtandet ställa till det för en. Eftersom min högertumme sedan tidigare är skadad i ett fall i kommunens fuskbygge kan det hugga till av smärta i den, det var vad som skedde här. Denna gången var det sista skruven. Så jag hade slitit med att sätta upp finmaskigt när uppe på, och runt hönsgården (som ju är en hundgård dit dom fått flytta under utredningstiden för branden, innan det förhoppningsvis byggs upp igen och dom kan flytta "hem").

 

Fågelinfluensa 

Det är ju fågelinfluensa nu och då måste man skydda dom från småfåglar som vill åt deras foder, därav nätet. Jag matar dessutom vildfåglar på annan plats bredvid huset för att ytterligare minska risken.

Taket och sidorna är nu helt täckta av finmaskigt nät, nät som är av den arten att småfåglar (eller höns) inte kan fastna i det. Inget bärnät eller liknande. Dessutom är nätet på framsidan svart/mörkgrönt så man ser fåglarna och dom kan se ut ordentligt. Jag blev nöjd, så när som på händelsen vid sista skruven.

Och givetvis ledsen för att det här skall behövas, hade kommunen skött pappren dom i förtoende fick hand som så skulle försäkringsfrågan varit löst för länge sedan och allt extra slit och skador skulle kunnat undvikas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar