Läker


Kass bild men det var inte så lätt att manövrera mobilen med kass högertumme. För att fotografera en kass vänstertumme. Men såren läker sakta men säkert även om torkat kött fortfarande sticker ut av ena såret och det närmast kameran börjar spricka upp. Det ser värre ut än det är för jag tror det har läkt fint inifrån, hoppas det i alla fall. Men ont att nudda vid minsta lilla med tummen. Skall bli skönt att kunna jobba med två halva händer istället för en halv. Har inte kunnat diska på länge, ser ut som ett slagfält i köket. Och lådorna som skulle upp till vinden står också där och väntar. Likadant med mycket annat jobb. Ihoptejpad med plåster och sedan vattentät bandage funkar det att jobba om man tänker sig för. Plocka rent hos djuren, byta vatten, skotta grus osv har man lärt sig att klara ganska bra nu. Men det är värre när jag går ut med hundarna för då behövs verkligen båda händerna. Mriya kan ju vara lös men grönlandshundarna är besvärligt läge just nu. Endast en och en, eller båda med halsband och ingen sele funkar skapligt. Men det blir ju inte regelrätt dragträning på det sättet jag vill. Troligen är jag för skadad för att fortsätta och skadorna är inte bara dom här fysiska utan även psykiskt och ekonomiskt på grund av vad som skett med kommunen och mina papper. Det har kullkastat hela mitt liv nu, bara att ge upp. Ett hopp om ersättning finns dock, väntar på en del besked och har ju dessutom nu advokat som bör kunna starta arbetet under senare delen av denna vecka eller inom rimlig tid i alla fall. Det får man ju se som positivt i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar