Förbereder för kris

 Skakningarna har varit outhärdliga sedan vansinnesattacken här i Onsdags. Det är slitsamt och nu känns det som innan jag blev liggande förra gången och inte kunde resa mig. Fast nu vet jag ju vad det är, muskelutmattning. Och jag har ju medicin mot det hemma som tur är. Men den medicinen somnar man av så jag försöker göra färdigt allt viktigt med djuren först i fall det blir kris. Har så mycket annat jag vill göra... men detta evinnerliga arbete med kommunens papper tar all tid, mest av allt tar inspelningarna tid. 

Men ett löfte om en "peng" är mitt hopp nu, och samtidigt ett starkt bevis på att dom erkänner att dom gjort fel.

MEN vad det kostat mig i tid, pengar och mående!!

TÄNK om jag bara kunde fått bo här i fred och sköta mitt utan alla dessa gigantiska katastrofer som kommunen skickat i skallen på både mig och djuren i så många år.

Hoppas "pengen" innehåller BÅDE ersättning för skadorna rent ekonomiskt OCH plåster på såret. Får väl veta på Tisdag tror jag.

Kanske ännu ett hån i ansiktet? Eller en ärlig ersättning? Vi får se..

Fiskgjusen fick hönsen att skrika av skräck. Men den äter bara fisk så den tyckte nog inte att hönepönorna såg frestande ut alls.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar