Grinigt huggande

 Jag skall i alla fall aldrig någonsin glömma denna dagen. Vilken behandling! Få luren i örat och iskalla kommentarer mitt i en riktigt stor paniksituation som kan påverka resten av mitt liv rejält negativt. Av en myndighetsperson!! Och jag var verkligen inte vare sig elak eller något annat som kunde rättvisa en sådan behandling. Jag fick reda på att trots att dom ställt till med situationen tänker dom minsann inte hjälpa mig att lösa den. Nej men då har ni i slutändan inte gjort vad ni kunnat för att avhjälpa felet ni ställt till med, som kostat mig mängder av pengar och rädsla. Ett aktivt beslut där den enskilde får lida i onödan.

Tack vare vänliga människor skall jag nog ändå kunna ta mig igenom detta. Samtalet ovan blev dessutom inspelat och är definitivt inte till fördel för er i längden. Jag vet att ni läser detta.

Telefonsamtalet jag lovades i dag har inte kommit, vilket är oroande. Men nu skall jag ändå försöka ta lite helg och försöka sova, något jag inte gjort ordentligt på länge tack vare all denna skräck.

Vi ses nog i rätten, det är inte mycket i detta komplicerade ärende som inte går att dokumentera trots allt.


 Min sönderslagna skorsten innan den blev sönderslagen, här inspekterat av en av mina duvor som dog i Sveaskogs-olyckan senare.

 Ett litet klipp från ett telefonsamtal när jag gjorde klart att företaget måste avvecklas efter alla skador dom åsamkat det när dom ställde till det så jag inte fick mina valpar. Ett antal kullar förlorade vilket jag givetvis kommer processa om som med skadorna på företaget. 

Nu har jag hittat ett sätt att skicka ljudfilerna, efter idogt arbete nästan dag och natt. Den första gick iväg i dag så får vi se reaktionerna. Originalinspelningarna kan dom få på en sticka när det är dags för rättegång. Vilket jobb det lär bli för jag har flera hundra inspelningar varav man skall sammanställa exakt vad just den inspelningen bevisar. Men nu känns det helt plötsligt lite kul att det börjar röra sig framåt!

Klippet är taget från ett telefonsamtal som finns i sin helhet och givetvis med oförvanskad röst på motparten. Ursäkta hånflabbet från min skratt-duva! haha! Ja ni ser hur jag har det här, man drar lite på smilbandet åt dom i alla fall.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Omsorgens dag i Skara

  Missa inte omsorgens dag 30 maj - Skara kommuns startsida Nej den skall jag inte missa.